Nowa odsłona Sherlocka Holmesa i dra Watsona w mediach.

Ruszyła emisja ogólnopolskiej kampanii społecznej „Przejrzyj chłoniaka”.


Rozpoczęła się emisja kampanii społecznej „Przejrzyj chłoniaka”, opracowanej przez laureatki 7. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Projekt został wybrany spośród kilkudziesięciu koncepcji kampanii, dotyczących profilaktyki onkologicznej dedykowanych tym razem nowotworom układu chłonnego – chłoniakom. Już niebawem zwycięską kampanię gdańskich uczennic zobaczy cała Polska.


Młodzi ludzie kształcą dorosłych

Po wielu miesiącach edukowania społeczeństwa przez młodzież w zakresie profilaktyki nowotworowej rozpoczął się finalny etap 7. edycji „Mam Haka na Raka” – medialna emisja kampanii społecznej „Przejrzyj chłoniaka”. To kluczowy moment Programu. Do tej pory dzięki lokalnym działaniom młodych ludzi prawie 109 tys. Polaków podpisało się pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badań profilaktycznych”, ponad 129 tys. osób wzięło udział w prelekcjach i aż prawie 265 tys. osób zapoznało się z ulotkami poświęconymi chłoniakom. Teraz dzięki emisji zwycięskiej kampanii o tego typu nowotworach usłyszy kilkanaście milionów Polaków.

Przedstawione statystyki bardzo dobrze odzwierciedlają ideę Programu, w myśl której lokalne inicjatywy młodzieży mogą skutecznie budować świadomość w zakresie profilaktyki onkologicznej i pobudzać postawy prozdrowotne całego społeczeństwa. „W nasz Program zaangażowało się już ponad 22 tysiące młodych ludzi. Zasięg oraz skala ich działań, umocniły nas w przekonaniu, że Program można rozpatrywać w kategoriach ruchu społecznego, który ma realne szanse wpłynąć na zmianę nastawienia Polaków wobec jednej z najgroźniejszych chorób cywilizacyjnych – nowotworów”mówi organizator Programu dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii. Jak podkreśla dr Meder, według ostatnich danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), co roku liczba zachorowań na chłoniaki złośliwe wzrasta o około 4-5% i szacuje się, że ok. 6000 Polaków rocznie zapada na tę grupę nowotworów, dlatego tak ważne jest, by o tym istotnym problemie mówić wystarczająco głośno.


Kampania „Przejrzyj chłoniaka” w mediach

Koncepcja kampanii społecznej „Przejrzyj chłoniaka” oparta została na popularnym motywie detektywistycznym Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona. W przedstawionej historii Sherlock pracuje bez większych efektów nad tajemniczą historią pewnego mężczyzny. Analizuje różne poszlaki – podwyższoną temperaturę, spadek wagi, swędzenie skóry, nocne poty i powiększone węzły chłonne. Wydaje się, że sprawa na zawsze pozostanie tajemnicą. Wtedy z pomocą przychodzi Doktor Watson, który łączy wszystkie fakty i rozwiązuje zagadkę. Cichym sprawcą okazuje się chłoniak, a mistrzem dedukcji – zamiast słynnego detektywa – lekarz. Przekaz koncentruje się na podkreśleniu tego, jak ważną rolę w procesie leczenia odgrywa rozmowa pomiędzy pacjentem i lekarzem oraz jak istotne jest uważne obserwowanie niepokojących objawów wysyłanych przez nasz organizm.

Kampania „Przejrzyj chłoniaka” wyemitowana zostanie bezpłatnie w telewizji, radiu, prasie i internecie. Koncepcję nawiązującą do popularnego motywu Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona widzowie będą mogli zobaczyć w TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo, ogólnopolskich oraz regionalnych kanałach Telewizji Polskiej oraz Twojej Telewizji Morskiej. Spot radiowy usłyszą słuchacze Radia Eska oraz regionalnych i ogólnopolskich rozgłośni Polskiego Radia. Plakat zaprojektowany w ramach kampanii będzie można zobaczyć m.in. w Imperium Kobiet czy Gazecie Lekarskiej. O profilaktyce chłoniaków przeczytają również użytkownicy serwisów Grupy Onet, Wirtualnej Polski, Marketing-news.pl, E-marketing.pl, Teenzone.pl, Planetakobiet.pl oraz wszystkich stron internetowych z portfolio kanałów Grupy TVN. Wsparcia w emisji kampanii udzieli również Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Dodatkowo, dla wszystkich osób zainteresowanych tematem profilaktyki nowotworów układu chłonnego oraz zwycięską kampanią, została stworzona strona internetowa www.przejrzyjchloniaka.pl.

Biuro Programu Mam Haka na Raka ul. Świętojerska 5/7 Warszawa, 00-236 (22) 279 11 29 Więcej informacji: www.mamhakanaraka.pl www.przejrzyjchloniaka.pl www.facebook.com/Mam.Haka.na.Raka www.youtube.com/user/MamHakaNaRakaPL



Publikacja: Warszawa, 11 września 2014 r.

PATRONI HONOROWI:
top