„Znajdź Haka na Raka”

ruszył konkurs na projekt kampanii społecznej


485 osób, 19 dni nieprzerwanej pracy i tylko jeden projekt. Prosto z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji ogłoszono konkurs „Znajdź Haka na Raka”, w ramach którego młodzież zaprojektuje kampanię, mającą na celu edukację społeczeństwa nt. profilaktyki nowotworów układu chłonnego – chłoniaków. Wraz z przedstawieniem briefu, ruszyły prace kreatywne o bez wątpienia największej skali w całej polskiej branży reklamowej.

Rozpoczął się konkurs „Znajdź Haka na Raka”. 485 osób, czyli 84 zespoły młodych ludzi ze wszystkich województw w Polsce, pracuje w tym samym czasie nad jednym projektem – kampanią społeczną ukierunkowaną na profilaktykę nowotworową. Efekty tych działań już w czerwcu zobaczy cała Polska.

W konkursie „Znajdź Haka na Raka” każdy z zespołów pracuje nad własnym pomysłem kampanii społecznej. Uczestnicy przez prawie miesiąc opracowują koncepcje spotu reklamowego, radiowego, plakatu, hasła reklamowego, a także strony internetowej. Z tych prac Jury Programu już w maju wybierze najciekawszy pomysł, który zostanie następnie zrealizowany i wyemitowany w całej Polsce.

„Nawet w światowych agencjach reklamowych, nad koncepcją kampanii pracuje zespół kreatywnych składający się maksymalnie z kilkunastu osób. Tymczasem w konkursie «Znajdź Haka na Raka» mamy aż 485 młodych ludzi i to daje nam niesamowite możliwości, a jednocześnie pokazuje ogromną skalę tego przedsięwzięcia” – komentuje Jerzy Toczyski, Dyrektor Zarządzający GlaxoSmithKline, Partner Strategiczny Programu „Mam Haka na Raka”.

Koncepcja konkursu „Znajdź Haka na Raka” czerpie z koncepcji tzw. „burzy mózgów”, zgodnie z którą w jednym czasie grupa ludzi poszukuje wspólnie pomysłów na realizację danego celu, by w końcowym etapie wybrać ten najlepszy. To podejście i zaangażowanie młodzieży, sprawdziło się już bardzo dobrze w poprzednich edycjach Programu. Do tej pory w ramach Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” powstało 6 niezwykle kreatywnych i odważnych kampanii. Wśród nich m.in. kampania „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię” w klimacie mafijnego filmu, „Nie wiąż się z papierosem” – o kobiecie, która zawarła związek małżeński ze swoim… nałogiem czy też „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię”, w której okazuje się, że kobieta, która na pierwszy rzut oka pakuje się na wyjazd, tak naprawdę pakuje się do trumny.

„Młodzi ludzie mają niesamowity dar poruszania trudnych tematów w przystępny, ale jednocześnie niekonwencjonalny sposób. Ogrom wiedzy nt. nowotworów, który zdobyli przez cały okres trwania Programu potrafią bowiem zawrzeć w jednym, łapiącym za serce, haśle reklamowym. Ich kreatywność jest w tym Programie szczególnie cenna, bo to ona przekonuje ludzi do profilaktyki nowotworowej, a tym samym ratuje ich życie” – mówi dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.

Projektowanie kampanii promującej walkę z nowotworem to II etap 7. edycji kultowego już Programu dla młodzieży „Mam Haka na Raka”. Tegoroczna edycja jest dedykowana nowotworom układu chłonnego – chłoniakom. Z 636 zespołów Jury zaprosiło do konkursu „Znajdź Haka na Raka” 84 drużyny. To właśnie one będą projektować kampanię społeczną, którą cała Polska pozna już w czerwcu na wielkiej Gali Finałowej „Mam Haka na Raka” w Warszawie.



Publikacja: Warszawa, 14 kwietnia 2014 r.

PATRONI HONOROWI:
top